fbpx
Het Flevo-landschap

Leden aantrekken

Case Het Flevo-landschap

Hoe kan je op een slimme manier een teruglopend ledenaantal opvangen en vergroten?
Door goed te kijken naar nieuwe kansen binnen de bestaande leden. Om vervolgens met een nieuwe doelgroep en een originele aandachtstrekker nieuwe leden te werven. Het doel van Het Flevo-landschap is om de Flevolandse natuur zo goed mogelijk te behouden, beschermen en te ontwikkelen. Daarnaast willen ze ervoor zorgen dat bewoners van Flevoland en bezoekers hier zoveel mogelijk van kunnen genieten. Dit kan alleen met financiële bijdragen van bijvoorbeeld leden.

Concept

Nieuwe leden werven met traditionele middelen gaat niet de gewenste groei leveren. Wel wisten wij dat er een trouwe groep van bestaande leden is. Een warme doelgroep die voor Het Flevo-landschap klaarstaat. Deze groep is grotendeels vergrijsd en heeft veelal kleinkinderen. En juist in het laatstgenoemde liggen nieuwe kansen.

Creatie

Wij ontwikkelden voor deze campagne een uniek voorleesboek met een mascotte, Olivier de Otter, die op avontuur gaat door herkenbare gebieden van Flevoland. Je ontvangt het boek wanneer je (klein)kinderen lid maakt voor een jaar. Zo heb je niet alleen en mooi cadeau voor de feestdagen of verjaardagen, maar kunnen (groot)ouders en kinderen de Flevolandse natuur samen ontdekken en delen. Op deze manier zorgden wij niet alleen voor nieuwe (jonge) leden voor lange termijn, maar stimuleerden wij ook meer bezoekers, met een campagne-rendement van 5%.
Hét reclamebureau voor effectieve campagnes!
© 2021 The Locals. Alle rechten voorbehouden
The Locals
Wagenweg 66
2012 NG Haarlem
020 - 310 2014
hallo@wearethelocals.nl
menu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram