fbpx
Selecteer een pagina

het flevo-landschap

Kinderboek Olivier de Otter

het flevo-landschap

Kinderboek Olivier de Otter

  • LinkedIn
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Twitter

Case

Hoe kan je op een slimme manier een teruglopend ledenaantal opvangen en vergroten?

Door goed te kijken naar nieuwe kansen binnen de bestaande leden. Om vervolgens met een nieuwe doelgroep en een originele aandachtstrekker nieuwe leden te werven.

Het doel van Het Flevo-landschap is om de Flevolandse natuur zo goed mogelijk te behouden, beschermen en te ontwikkelen. Daarnaast willen ze ervoor zorgen dat bewoners van Flevoland en bezoekers hier zoveel mogelijk van kunnen genieten. Dit kan alleen met financiële bijdragen van bijvoorbeeld leden.

Concept outline

Nieuwe leden werven met traditionele middelen gaat niet de gewenste groei leveren. Wel wisten wij dat er een trouwe groep van bestaande leden is. Een warme doelgroep die voor Het Flevo-landschap klaarstaat. Deze groep is grotendeels vergrijsd en heeft veelal kleinkinderen. En juist in het laatstgenoemde liggen nieuwe kansen.

Creatie

Wij ontwikkelden voor deze campagne een uniek voorleesboek met een mascotte, Olivier de Otter, die op avontuur gaat door herkenbare gebieden van Flevoland. Je ontvangt het boek wanneer je (klein)kinderen lid maakt voor een jaar. Zo heb je niet alleen en mooi cadeau voor de feestdagen of verjaardagen, maar kunnen (groot)ouders en kinderen de Flevolandse natuur samen ontdekken en delen. Op deze manier zorgden wij niet alleen voor nieuwe (jonge) leden voor lange termijn, maar stimuleerden wij ook meer bezoekers, met een campagne-rendement van 5%.

TEAM

Concept & copy Laurens Wognum
Illustrator Leontine Gaasenbeek
Art Director Don Vink

  • LinkedIn
  • Twitter

DATUM

15 oktober 2018

TEAM

Concept & copy Laurens Wognum
Illustrator Leontine Gaasenbeek
Art Director Don Vink

DATUM

15 oktober 2018

VORIGE CASE

VOLGENDE CASE

  • LinkedIn
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Twitter

Hét bureau voor
effectieve campagnes!

Copyright The Locals, 2019. Alle rechten voorbehouden.

The Locals
Wagenweg 66
2012 NG Haarlem

020 - 310 2014
hallo@wearethelocals.nl

  • LinkedIn
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Twitter

Hét bureau voor
effectieve campagnes!

Bezoekadres:
Wagenweg 66, 2012 NG Haarlem

020 - 310 2014
hallo@wearethelocals.nl

Copyright The Locals, 2019. Alle rechten voorbehouden.